Disturbances (3)


I och med vägarbete finns det en ökad risk för förseningar för linje 442 på sträckan mellan Svanabyn och Dorotea.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett broarbete över Vomjån finns det en ökad risk för förseningar på linje 14, 45, 46, 48 och 429 på sträckan mellan Vilhelmina och Dorotea.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett vägarbete finns det en ökad risk för förseningar på linje 12, 20 & 100, på sträckan mellan Umeå & Skellefteå.

Om du har möjlighet, ta en tidigare avgång.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Time table changes (36)


Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 december 2025.
• Trafiknytt nummer 82

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 81

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 76

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 77

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 78

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 79

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 80

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 34, 43 och 304 får en uppdaterad tidtabell från och med den 11 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 72

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 16, 114, 115 och 137 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 73

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 212 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 74

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 204 och 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 75

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23, 32, 204, 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 70

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 155 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 71

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 315 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 65

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 301 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 66

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 249 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 67

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 251 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 68

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 252 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 69

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 128 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 64

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 122 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 63

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 34 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 61

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 140 får en uppdaterad tidtabell från och med den 6 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 62

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 57

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 58

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 212 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 59

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 60

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 315 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 56

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 55

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 32 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 52

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 218 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 53

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 207 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 54

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 51

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 129 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 47

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 101, 103, 104, 106, 109, 110 och 111 får en uppdaterad tidtabell från och med den 18 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 45

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 135 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 46

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 augusti 2025.
• Trafiknytt nummer 44

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Travelling with assistive devices

Here you will find good information for those who travel with assistive devices and prams.

All buses are equipped with ramps to facilitate getting on and off for passengers with prams and passengers using assistive devices.

  • The space on board for prams and wheelchairs is limited.
    If there is no available space, you will need to wait for the next bus.
  • In low-floor buses used in local traffic, wheelchair users travel facing the rear, i.e. backwards.
  • Prams and wheelchairs must be placed in the designated area and secured using the brakes.
  • Before your journey, please ensure that your wheelchair is approved for use as a seat during transport, according to the user manual.
  • Wheelchairs brought on board must not exceed 1200 mm in length and 700 mm in width. The combined weight of the wheelchair and passenger must not exceed 250 kg.
  • Wheelchairs must be designed for indoor use or combined indoor/outdoor use, as stated in the user manual. Wheelchairs intended solely for outdoor use typically have a turning radius that is not compatible with the space inside the bus and cannot be brought on board.
  • The wheelchair must be positioned in the designated wheelchair space, either against the seat backrest or with the wheels against the wheel stop. The wheelchair brakes must be engaged. It is important to remove backpacks or bags that may come between the wheelchair and the seat back/wheel stop. The anti-tip guard in the wheelchair space must be folded down. Wheelchairs are not strapped in.
  • For the safety of the child and other passengers, prams must be secured using the straps provided in the designated pram area. All buses are equipped with fastening devices. If you're unsure, ask the driver.
  • Prams, rollators, or wheelchairs must not block aisles or doors, for safety reasons.
  • The driver decides how many assistive devices and prams may be brought on board and where they should be placed.